Thursday, December 31, 2009

muHaSaBaH...

semua blog da ade kronologi 2009 masing2...
terdetik nk buat jgk..hehe...
tp bkn k arah kronologi sgt,kter smer2 muhasabah ape yg da lpas...
insyaAllah,bley diperbaiki..

awal taun 2009...
mmg tyme 2 tyme berfoya2 bg bdak lpsn spm cm aku...
trdetik d hati...algkah bgus lau masuk Darul Quran..
xde la dibazirkan masa dgn sewenang wenangnyer..

"sesungguhnya kewajipan kamu lbih byk berbanding masa yg kamu miliki,oleh i2 gunakanlah masa kamu sebaiknya.." ~As-syahid Imam Hassan Al-Banna...

pas2,untuk mgelakkan mase berlalu ngn sia2,aku decide untuk ambik lsen krta n muto..
isy2,dkat 2 bulan belajar,abis muka jadi hangus..isy2..
tp berbaloi la kan,muka hangus pon,dpt gak lesen..Alhamdulillah..
skang da x reti blik drive,lupe da lmer x praktis..hu2..

bulan 3..kecoh nak amek result spm..
12 aeblan 3 x clap...ak la yg pling lewat smpai lam mjlis...
Alhamdulillah..cmrlang gak result ak..lbih dari yg ak targetkan..
top 5 lam skolah..xpe la..biar la dpat sebijik B pon...
mybe ade hikmahnyer...mmg slame ni aku yg xpedulikn kimia...asyik duk study bio n fz jer..
'dye' mrajuk agknyer..he2..

tp....ngn sebijik B 2 la,hrpan ak tuk fly musnah...
xckup syarat..tapi xpe la kan...uia pon bes..
n ngn sebijik B 2 gak,susah tuk ak apply biasiswa...most of them nak A tuk kimia..huk2..
anyway,jgn duk nyesal skang la..padan muka sbb x blajar sungguh2..ha2..

bln 5,mula dpt twran u,kolej n so on..
Alhamdulillah,uia jadi buruan...
so prgi je la kan..ngn hrpn nk tukar mdik..
hu2..tp still skang x tukar2...
susah untuk ku decide..

bila da abes sem 1..fuh lga..
mmg byk liku2..tp Alhamdulillah lpas gak target ak tuk dpat 3.5 n above..
syukur sgt2..n sem 2 pon mnjelma...
byk ag onak2 duri yg harus ku lalui...
biase la..Allah sygkan hambaNya..
ujian yg Dia brikan mmbuatkan aku lbih tabah...

sem 2 ni,bi,math,kimia,bio n rim..
trasa byk bgku brbanding sem lpas yg amek 3 subjek jer..
tp tasa lucu pula bla dibandingkan ngn 11 subjek spm..byk lagi brbanding sub sem ni..ha2..
tp biasa la..pringkat universiti manakan sama ngn level sek menengah..
n ak decide tuk drop Bio..syg, tp untuk jga pointer,aku trpksa lpaskan..cewah..
x rmai yg drop Bio..mule2 mmg mnyesal sbb da drop..
tp at this moment,ak rase syukur sgt2 sbb da amek kputusan bjak ngn drop bio...he2...
Alhamdulillah,dpt survive ag..

mid sem pon da jgk ak tempuhi..
n tggu trima result jer ni...
Alhamdulillah kimia dpat A solid...berbaloi ngn usha ak..(usha byk tido)..ha3..

"result math kamu dapat taun depan.."kata ckgu Azrul pd 31 Disember 2009..
trpkir sejenak,taun depan???
cam lmer jer..pdahal selasa ni la(5 Januari 2010)..btol la taun dpn..ha2..
x sabar nak tau math,rim..ntah bape la markah yg ak dpt..
aku harap dapt A solid gak..ameen...
bi da spoil ak punyer result mid sem ni..hu3..
tp x pe la..usha lagi..bi2..nape la susah sgt nk survive??

2 la kronologi 2009 yg ak dpt ingt n tulis..
Saya harap, Allah letakkan dunia di bawah telapak kaki saya dan akhirat di dalam hati saya agar saya mampu menyebarkan amanah-Nya dengan baik.
smoga tahun 2010 lbih baek dari taun 2009..
whai pmbaca skalian,katakanlah ameen..

jazakallah khairan kasira..

tringat kat korang..gang ak tyme f5 dulu..

No comments: