Saturday, November 13, 2010

Apa jAdi?

bismillahiramanirrahim..
dah lame tak post something kat blog tersayang..
bila rase nak menulis,baru saya menulis,lau tak hampeh..
sedikit jer nak kongsi..
saja nak tinggal jejak sikit kan..barulah nampak blog ni masih berpenghuni..

first,saya nak tanya..
sapa di sini xde handset? sila angkat kaki..
saya percaya 200 percent yang pembaca semua ada handset..malah,bukan handset yang biase2 ni,tapi siap touch screen lagi tu..mahal tuu...


handset..benda paling berharga..
yang selalu kita bawa ke mana-mana..

yang selalu kita bukak beberapa kali dalam sehari..

yang apabila kita selalu lupa nak bawak,tetapi sedaya upaya jugak mengambilnya,walaupun jaraknya yang jauh..

yang selalu kita gunakan untuk menerima mesej...

yang selalu kita anggap benda yang penting dan tak boleh hidup tanpanya..

yang selalu kita berikan kepada anak2 sebagai hadiah..

yang selalu kita gunakan apabila kita pergi mengembara..

yang selalu kita gunakan apabila berlaku kecemasan..

tapi,apa jadi jika saya samakan handset tu dengan Al-Quran?? 
boleh tak kita buat Al-Quran kita tu cam handset kita?


fikir sejenak..
saya tinggalkan persoalan itu mengakhiri post saya kali ni..
dan hanya antum antunna semua yang mampu mengubahnya..
pesan tuk diri saya sendiri juga..
wallahua'alam..

No comments: